veelgestelde vragen

Hebt u een vraag over onze producten? Of bent u op zoek naar meer informatie over het bestelproces? Bekijk dan hier ons antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Staat uw vraag hier niet tussen of wenst u bijkomende informatie? Contacteer ons dan via e-mail op info@pharmazone.be of chat live met één van onze apothekers.

Wij helpen u graag persoonlijk en in alle vertrouwen verder.

Het Pharmazone team

informatie over ons aanbod

We geven u graag meer uitleg over ons online aanbod van producten.

Welke geneesmiddelen kan ik online aankopen bij Pharmazone.be?

Via onze online apotheek kunt u geneesmiddelen kopen die vrij verkrijgbaar zijn (voorschriftvrije geneesmiddelen). Geneesmiddelen die door een arts voorgeschreven zijn, kunt u niet via de online apotheek aankopen. Dit geldt voor alle online apotheken in België.

Naar boven

Wat kan ik verstaan onder voorschriftvrije geneesmiddelen?

Voorschriftvrije geneesmiddelen zijn producten die geregistreerd zijn bij het FAGG (Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten) als geneesmiddel. Ze bevatten actieve bestanddelen en hebben een bewezen therapeutische werking bij bepaalde aandoeningen of kwaaltjes. Hoewel deze geneesmiddelen vrij zijn van doktersvoorschrift dient u echter bepaalde voorzorgsmaatregelen in acht te nemen bij gebruik ervan. U kunt bijvoorbeeld voor sommige producten slechts een beperkte hoeveelheid (online) bestellen.

Naar boven

Waar kan ik geneesmiddelen op doktersvoorschrift aankopen?

Geneesmiddelen op voorschrift kunt u reserveren door een e-mail te sturen en persoonlijk afhalen in onze apotheek City-pharma in Antwerpen.

Naar boven

Voor welke andere producten kan ik terecht bij de online apotheek van Pharmazone?

Bij ons vindt u een uitgebreid aanbod aan vitamines en mineralen, voedingssupplementen, hulpmiddelen of producten om af te slanken of speciale voedingen voor een (specifiek) dieet.

Ook voor verzorgings-en schoonheidsproducten, zowel voor de vrouw als de man, vindt u uw keuze op onze online shop, alsook een ruim gamma voor zwangere vrouwen, moeder en kind.

Zelf-testen (zwangerschapstest, diagnosetest voor 50-plusser, HIV-test, cholesteroltest, alcoholtest, teststroken voor urine en bloed,…) en meetapparatuur (voor bloedglucose, bloeddruk, lichaamsvet, hartslag, stappen, zuurstof, temperatuur, gewicht,…) zijn ook verkrijgbaar op Pharmazone.be.

Naar boven

Zijn dit dezelfde producten als in de lokale apotheek?

Ja, in de online apotheek vindt u dezelfde producten als in de fysieke apotheek maar de kans is groot dat uw product in de webapotheek eerder voorradig is. Aangezien we met een extern magazijn werken voor de webshop, kunnen we online bovendien meer verschillende producten aanbieden.

Naar boven

wegwijs op Pharmazone.be

Hoe kan ik een specifiek product opzoeken op jullie website?

Hebt u onze zoekfunctie al geprobeerd? Bovenaan deze pagina kunt u de naam van het product intypen in het kader Zoek uw product. Klik dan op het vergrootglas rechts van het invoerveld.

Naar boven

Ik ben op zoek naar een bepaald ingrediënt of actief bestanddeel van een product. Hoe kan ik alle producten vinden met dit ingrediënt?

Via bovenstaande zoekfunctie kunt u ook zoeken op de inhoud van een product.

Naar boven

Via welke parameters kan ik een bepaald product opzoeken?

We hebben een uitgebreide zoekfunctie ontwikkeld waarmee u een product kunt opzoeken via de naam, het merk, een bestanddeel of het overkoepelende gamma.

Naar boven

Wat als een product niet in voorraad is?

Indien het gezochte product vervangen is door een ander product, dit gebeurt vaak bij naamswijziging of een aanpassing van de verpakking, dan verwijzen wij u graag door naar het nieuwe product.

Naar boven

Ik vind een (buitenlands) product niet terug in jullie webshop. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op en dan helpen we u persoonlijk verder. Stuur ons een mailtje of chat live met één van onze apothekers.

Wij vinden het product snel voor u terug indien een foto of de referentiecode van de (buitenlandse) verpakking heeft. U vindt de referentiecode (meestal) net onderaan de barcode. Aan de hand van de foto of code kunnen wij het product opzoeken in onze databank.

Naar boven

advies

Ik heb last van een allergie en wil hier advies over inwinnen. Hoe kunnen jullie mij helpen?

Als u graag online advies krijgt, dan zijn wij beschikbaar via mail of chat. Natuurlijk helpen wij u ook graag verder in onze lokale apotheek in Antwerpen.

Naar boven

Ik twijfel om een product aan te kopen. Kunnen jullie mij advies geven voor ik effectief bestel?

Ja, als u graag online advies wilt inwinnen, dan zijn wij beschikbaar via mail of chat. Natuurlijk helpen wij u ook graag verder in één van onze lokale apotheek in Antwerpen.

Naar boven

Ik wil graag weten welke ingrediënten er in een product zitten. Hoe kan ik dat nakijken?

Ga naar de detailpagina van het gewenste product. Onderaan de foto en het winkelmandje vindt u een infoblok met enkele tabbladen. U kunt er o.a. een uitgebreide productbeschrijving (eigenschappen), een gebruiksaanwijzing (gebruik) en een lijst van ingrediënten (samenstelling) terugvinden. Contacteer ons via mail of chat mocht de informatie niet weergegeven zijn. Wij zoeken het voor u op.

Naar boven

Ik heb de verpakking van mijn product weggegooid en ben de gebruiksaanwijzing kwijt. Kan ik die terugvinden?

Ja. Ga naar de detailpagina van het gewenste product. Onderaan de foto en het winkelmandje vindt u een infoblok met enkele tabbladen. U kunt er o.a. een uitgebreide productbeschrijving (eigenschappen), een gebruiksaanwijzing (gebruik) en een lijst van ingrediënten (samenstelling) terugvinden. Contacteer ons via mail of chat mocht de informatie niet weergegeven zijn. Wij zoeken het voor u op.

Naar boven

Ik vind de bijsluiter (het originele papiertje in de verpakking) van mijn product niet meer. Waar vind ik de informatie terug?

U kunt enkel een bijsluiter van geneesmiddelen terugvinden. Ga naar de detailpagina van het gewenste product. Onderaan de foto en het winkelmandje vindt u een infoblok met enkele tabbladen. Scroll naar beneden om een downloadbare pdf te vinden met de officiële bijsluiter van het FAGG. Deze bijsluiter is identiek aan het originele papiertje dat in uw verpakking zat. Contacteer ons via mail of chat mocht de bijsluiter niet weergegeven zijn. Wij zoeken het voor u op.

Naar boven

bestellen

Wij helpen u op weg en loodsen u door het bestelproces zodat u snel uw product thuis mag ontvangen.

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?

Ja, dit gebeurt zeer eenvoudig door uw gegevens in te vullen bij uw eerste bestelling. Zo wordt uw account aangemaakt.

Naar boven

Waarom vragen jullie om een account aan te maken?

Als apotheker zijn wij verplicht om alle (voorgeschreven en voorschriftvrije) geneesmiddelen die we afleveren aan de klant te registreren in zijn farmaceutisch dossier.

Naar boven

Wat is een farmaceutisch dossier?

Via het gedeeld farmaceutisch dossier kan de apotheker een deel van je farmaceutisch dossier raadplegen,. Hierin staat de belangrijkste informatie over afgeleverde geneesmiddelen en andere producten. Deze gegevens worden veilig bewaard in een centrale databank die enkel voor apothekers toegankelijk is.

Dankzij dit dossier kunnen we u persoonlijk opvolgen en erop toezien dat geneesmiddelen goed aangewend worden. Dat is onze taak als apotheker.

Naar boven

Zijn mijn gegevens veilig?

Onze online apotheek beschikt over een beveiligingscertificaat (httpS) dat uw gegevens veilig houdt wanneer u ze invoert. We doen er alles aan zodat ze veilig opgeslagen worden. Indien u wenst, kunt u uw gegevens wissen via de functie “wis mijn account” in uw account pagina.

Naar boven

Hoe kan ik online geneesmiddelen op doktersvoorschrift reserveren?

U kunt uw geneesmiddel via e-mail reserveren door een foto van uw voorschrift toe te voegen in uw mail. Als het product voorradig is, kunt u het meteen komen afhalen in onze lokale apotheek in Antwerpen.

Als het product niet voorradig is, krijgt u van ons een afhaaldatum en wij zorgen ervoor dat uw geneesmiddelen klaarliggen wanneer u ze komt ophalen. De betaling gebeurt ter plaatse in de apotheek.

Vergeet niet uw originele doktersvoorschrift mee te brengen, wij hebben dit nodig voor uw farmaceutisch dossier.

Naar boven

Kan ik onbeperkt voorschriftvrije geneesmiddelen bestellen?

Nee, u kunt slechts een beperkte hoeveelheid voorschriftvrije geneesmiddelen (online) bestellen. Overmatig gebruik kan schadelijke gevolgen hebben. Uit voorzorg en in het belang van uw eigen gezondheid kunt u slechts 3 stuks bestellen. Wij behouden het recht om uw bestelling te weigeren als u op korte termijn te grote hoeveelheden bestelt. Om dit na te gaan, raadplegen wij uw farmaceutisch dossier. Contacteer ons (via mail of chat) of uw arts als u vragen hebt over de juiste gebruikshoeveelheid.

Naar boven

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Dat kan als uw bestelling nog niet verzonden is. Contacteer ons via mail en vermeld uw bestelnummer. Wij bekijken wat mogelijk is voor u.

Naar boven

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Dat kan als uw bestelling nog niet verzonden is. Contacteer ons via mail en vermeld uw bestelnummer. Wij bekijken wat mogelijk is voor u.

Naar boven

betalen

Online betalen is snel en veilig. Hier vindt u meer informatie over de betaalprocedures.

Hoe kan ik betalen voor mijn online bestelling?

U kunt elektronisch betalen via volgende betaalmiddelen:

  • Bancontact
  • VISA of Mastercard
  • Maestro
  • iDeal
  • PayPal
  • Via overschrijving

Naar boven

Zijn er kosten verbonden aan een elektronische betaling?

Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor de elektronische betaling. Alle betaalmethodes zijn gratis.

Naar boven

Kies ik best voor een betaling via overschrijving of voor één van de andere elektronische betalingen?

Uw bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van betaling bij onze financiële instelling. Bij een betaling via overschrijving ontvangen we de betaling pas na enkele dagen, met als gevolg dat uw bestelling pas na enkele dagen verstuurd wordt. Als u uw bestelling zo snel mogelijk wilt ontvangen, dient u één van de andere elektronische betaalmiddelen te selecteren. Deze betalingen gebeuren onmiddellijk en garanderen een snellere verzending.

Naar boven

Wat moet ik doen als ik via overschrijving wil betalen?

Houd rekening met de termijn voor ontvangst van betaling voordat we uw bestelling kunnen verzenden. Betaling via overschrijving kan op volgend rekeningnummer:

BE61 7370 3027 1117

BIC: KREDBEBB

Vermeld uw bestelnummer bij de mededeling.

U ontvangt een bevestigingsmail wanneer we uw betaling hebben ontvangen en wanneer uw bestelling verzonden is.

Naar boven

Is betalen via Pharmazone veilig?

Het elektronische betaalverkeer loopt via de diensten van Pay.be en is volledig veilig. De betaaldienst is uitgerust met de 3D Secure beveiligingstechnologie.

Naar boven

Kan ik ervoor kiezen om te betalen na ontvangst van mijn bestelling (onder rembours)?

Nee, bestellingen worden enkel verzonden na ontvangst van betaling.

Naar boven

Op welk rekeningnummer betaal ik voor extra leverkosten?

Bij verzending van grote pakketten kunnen extra leverkosten aangerekend worden. U wordt hiervan op de hoogte gehouden via mail.

Leverkosten dienen betaald te worden op volgend rekeningnummer:

BE61 7370 3027 1117

BIC KREDBEBB

Naar boven

bezorging

U hebt uw product gevonden, besteld en betaald. Hoe, wanneer en naar waar verzenden we uw pakket? Lees hier alle informatie op een rijtje.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Alle online bestellingen worden verzonden via Bpost.

Naar boven

Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?

Wij streven ernaar om uw pakket 1 werkdag na de bestelling af te leveren in België en Nederland.

Bestellingen die geplaatst zijn voor 15u (op een werkdag) en die op voorraad zijn in onze lokale apotheek worden steeds de dag zelf verzonden. U mag de bestelling na 1 werkdag bij u thuis verwachten. In andere gevallen wordt uw bestelling 2 werkdagen later geleverd.

Voor andere landen streven wij naar een levering binnen de 3 à 5 werkdagen.

Voor meer informatie over onze leveringstermijn kan u de pagina hierover raadplegen.

Naar boven

Wordt er ook op zaterdag geleverd?

Als u op vrijdag bestelt en graag reeds op zaterdag de bestelling thuis ontvangt, kunnen we een zaterdaglevering voorzien. Hiervoor wordt een kleine toeslag aangerekend. Meer informatie over de verzendkosten vindt u hier.

Naar boven

Hoe kan ik mijn pakket opvolgen?

Van zodra uw bestelling verzonden wordt via Bpost ontvangt u een mail met een opvolg-link (track & trace). Via deze link kunt u de status van uw verzending opvolgen.

Naar boven

Kan ik mijn pakket laten verzenden naar een ander adres dan mijn thuisadres?

Ja, als u de bestelling op een ander adres wilt ontvangen, kunt u eenvoudigweg een bijkomend adres aanmaken in uw account. Selecteer dit adres voor levering.

Naar boven

Kan ik mijn pakket laten verzenden naar een afhaalpunt?

Ja, Bpost heeft 1250 postkantoren en postpunten waar u uw pakket kunt afhalen. Selecteer het afhaalpunt in uw buurt waar u de bestelling wilt laten leveren.

Naar boven

Ik heb een bestelling geplaatst maar ik vertrek op vakantie. Kan ik mijn bestelling laten versturen naar mijn vakantieadres?

Ja, dat is mogelijk. Bekijk hier naar welke locaties we kunnen verzenden. Afhankelijk van de gekozen locatie zal er een specifieke leverkost in rekening worden gebracht.

Naar boven

Wat als ik niet thuis ben wanneer het pakket geleverd wordt?

Bpost zal een bericht achterlaten voor afhaling in het postkantoor bij u in de buurt.

Naar boven

Ik heb verschillende producten besteld waarvan één product niet voorradig is. Wanneer wordt de bestelling verstuurd?

Uw bestelling wordt normaalgezien als 1 pakket verzonden wanneer alle producten leverbaar zijn. We nemen contact met u op om te bespreken of u graag alle producten tegelijk ontvangt of liever aparte leveringen wenst.

Naar boven

Zijn jullie pakketjes discreet verpakt?

Onze pakketten worden verzonden in standaard dozen zonder bedrukking. Enkel de naam van pharmazone.be is zichtbaar op het verzendetiket, maar niet de inhoud van het pakket.

Naar boven

terugzending

Wij hopen dat u steeds tevreden bent van uw bestelling. Mocht er zich toch een probleem voordoen, dan kunt u op onze service vertrouwen.

Meer informatie in verband met terugzendingen of een onvolledige of beschadigde zending kan u hier terugvinden.

Mijn product voldoet helaas niet. Kan ik het terugzenden?

U kunt een product terugzenden indien dit niet voldoet. Lees hier onder welke voorwaarden een product teruggezonden kan worden. Reeds geopende verpakkingen alsook sommige producten kunnen we niet terugnemen.

Naar boven

Welke producten kunnen niet teruggenomen worden?

Het is wettelijk niet toegestaan om volgende producten terug te nemen: (voorschriftvrije) geneesmiddelen, medische hulpmiddelen (injectienaalden, diabetestesten,…) test- en meetproducten en verbandmateriaal (steunkousen, elleboogverband,…).

Naar boven

Mijn pakketje is beschadigd. Hoe kan ik dit melden ?

Het spijt ons te horen dat uw pakket beschadigd is. Gelieve ons een foto van het beschadigde pakket te mailen met vermelding van het bestelnummer. Wij brengen Bpost hiervan op de hoogte.

Naar boven

Krijg ik het volledige bedrag van mijn bestelling terug na terugzending?

U mag een terugbetaling verwachten gelijk aan de waarde van uw producten minus de oorspronkelijke verzendingskosten. Lees hier meer gedetailleerde info over onze retourvoorwaarden.

Naar boven

Is de terugzending kosteloos?

Contacteer ons indien u iets wil retourneren en wij sturen u een document waarmee u uw pakje gratis kunt retourneren via een Bpost punt.

Naar boven

Hoe wordt mijn bestelling terugbetaald ?

Terugbetaling gebeurt binnen 1 maand na ontvangst van de goederen door overschrijving op uw bankrekening nummer. Stuur ons uw bankgegevens in de retourmail.

Naar boven

andere vragen?

Hebt u uw vraag teruggevonden in onze lijst van veelgestelde vragen? Daar zijn we blij om! Hebt u nog een andere vraag? Contacteer ons.

Hoe kan ik jullie best contacteren?

Wij zijn bereikbaar via mail voor al uw vragen of suggesties. Mail ons via info@pharmazone.be. Ook via chat staan onze apothekers tot uw dienst. Bekijk onze contactpagina voor meer informatie over onze contacturen.

Naar boven

bent u ontevreden, vertel het ons. bent u tevreden, vertel het anderen!

Hebt u een klacht of bent u ontevreden?

Erg jammer dat er ergens iets is foutgelopen, wij horen graag waar we u kunnen bij helpen en hoe we onze dienstverlening in de toekomst kunnen verbeteren.

Je kan ons contacteren via mail, chat of telefonisch op het nummer 03/232.77.55.

Naar boven

Hoe kan ik jullie laten weten dat ik tevreden ben over jullie aanbod of dienstverlening?

Alvast bedankt, dat horen we graag! Na iedere bestelling ontvangt u van ons een tevredenheidsmail via Kiyoh. We appreciëren het enorm mocht u deze mail invullen.

Naar boven

Is de tevredenheidsmail van Kiyoh anoniem? Of ben ik identificeerbaar?

U kan zelf kiezen of u uw naam wenst te vermelden.

Naar boven